Lietuvių pamėgti atsiliepimai verslų svetainėse: į ką svarbu atkreipti dėmesį?

Geriausia rekomendacija – iš lūpų į lūpas: kaip atsiliepimai verslų svetainėse gali padėti išsirinkti produktą? Tyrimas: 3 iš 4 lietuvių palieka atsiliepimus apie įsigytą prekę – ką svarbu žinoti?

Lietuvių pamėgti atsiliepimai verslų svetainėse: į ką svarbu atkreipti dėmesį?

What makes a good brand book?

Sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum enim facilisis gravida. Diam phasellus vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non. At urna condimentum mattis pellentesque id nibh tortor. A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus. Sit amet mauris commodo quis imperdiet massa. Vitae congue eu consequat ac felis.

  • Lorem ipsum dolor sit amet consectetur hendrerit gravida rutrum.
  • A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus.
  • Arcu cursus vitae congue mauris mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo.
  • Magna sit amet purus gravida quis blandit cursus congue mauris mattis enim.

How to create a good brand book?

Vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non.

Bibendum est ultricies integer quis. Semper eget duis at tellus.

Important elements of a good design brand book

Eget aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus. Consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Nisl rhoncus mattis rhoncus urna neque viverra justo nec. Habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac. Et tortor consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Fringilla est ullamcorper eget nulla facilisi. Mi sit amet mauris commodo quis. Eget arcu dictum varius duis at consectetur lorem.Venenatis cras sed felis eget velit

  1. Magna eget est lorem ipsum dolor.
  2. Enim lobortis scelerisque fermentum dui. Fringilla ut morbi tincidunt augue.
  3. Nascetur ridiculus mus mauris vitae.
  4. Egestas sed tempus urna et pharetra pharetra massa massa ultricies.
What brand book references can I use?

Mattis molestie a iaculis at. Volutpat est velit egestas dui id. Suspendisse potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus. Aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus gravida. Volutpat blandit aliquam etiam erat velit scelerisque in dictum. Potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus ornare suspendisse sed. Aliquet bibendum enim facilisis gravida neque convallis. Malesuada nunc vel risus commodo viverra maecenas. Varius sit amet mattis vulputate enim nulla aliquet.

“Sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum enim facilisis gravida. Diam phasellus vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris.“
A brand book can always keep evolving

Tortor dignissim convallis aenean et tortor at risus. Condimentum vitae sapien pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus. Dui nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et. Quis imperdiet massa tincidunt nunc pulvinar sapien et.

Net 3 iš 4 Lietuvos gyventojų palieka atsiliepimus apie įsigytąprekę ar paslaugą, rodo tarptautinis „DPD“ „E. barometro“tyrimas. Toks įprotis vienareikšmiškai padeda kitiems pirkėjamssužinoti apie prekę daugiau ir išsirinkti jiems tinkamiausiąproduktą. Visgi, suprasdamos atsiliepimų vertę,  įmonės imasiįvairių priemonių, viena jų – netikri atsiliepimai. Į kąverta atkreipti dėmesį skaitant atsiliepimus bei kaip atpažintinetikrus pasakoja ekspertės.

„Remiantis tyrimo duomenimis, net 75 proc. Lietuvos gyventojųpalieka atsiliepus apie gautą prekę. Net 68 proc. apklaustųjųteigia, kad renkantis produktus ar paslaugos tiekėją, jie kliaujasikolegų, šeimos narių rekomendacijomis (35 proc.) arba pasitiki išlūpų į lūpas sklindančiomis rekomendacijomis (33 proc.). Tokierezultatai įrodo, kad internetinėse svetainėse esantysatsiliepimai yra itin svarbūs lietuviams“, – sako „DPDLietuva“ pareigos Vardas Pavardė.

Jam pritaria ir „edON“ akademijos vartotojo psichologijos lektorėEdita Pocinaitė-Janickė, pridurdama, kad atsiliepimai e-komercijoje– vieni iš svarbiausių rodiklių darančių įtaką mūsųapsisprendimui dėl produkto įsigijimo.

„Žmonės linkę pasitikėti kitų pirkėjų nuomone ir patirtimi,nes tai padeda sumažinti neapibrėžtumą ir riziką priimantsprendimą įsigyti prekes. Statistiškai net 95% klientų priešpirkdami produktą perskaito atsiliepimus internete ir daugiau neipusę vartotojų atsiliepimais internete pasitiki tiek pat, kiekasmeninėmis rekomendacijomis“, – sako E. Pocinaitė-Janickė.

Ieškokite išsamių atsiliepimų

Galimybę palikti komentarą apie gautą prekę ar paslaugą suteikiadaugelis įmonių. Tai padaryti siūlo skirtingais būdais –pasitelkiant „žvaigždučių“ sistemą, leidžiant paliktiatsiliepimą ar įkelti nuotraukas bei vaizdo įrašus. Anot „edON“akademijos lektorės, vertinant produkto kokybę pagal atsiliepimus,svarbu atkreipti dėmesį į jų turinį.

„Išsamūs atsiliepimai su detalėmis apie produkto naudojimą,privalumus ir trūkumus yra labai vertingi, o pridėtos nuotraukos irvaizdo įrašai gali suteikti daugiau informacijos apie produktą neivien tekstas. Dar svarbu atkreipti dėmesį į vertinimo nuoseklumą– ar dauguma atsiliepimų yra panašūs savo vertinimais irkomentarais, nes tai gali rodyti produkto kokybės stabilumą“, –tvirtina ekspertė.

E-komercijos ekspertė Justė Akelaitytė priduria, kad svarbu ne tikpasikliauti „žvaigždučių“ įvertinimais, bet ir juos vertintiir atsižvelgiant į kitus kriterijus.

„Svarbu atkreipti dėmesį į atsiliepimus iš tų pirkėjų, kurieturėjo panašius poreikius ar situacijas kaip jūsų – jie busypač vertingi. Dar vienas svarbus dalykas – atsiliepimų skaičius.Daugiau atsiliepimų reiškia didesnį statistinį patikimumą, todėlkeli neigiami atsiliepimai dideliame teigiamų kiekyje, gali būtimažiau reikšmingi“, – tvirtina J. Akelaitytė.

Keletasneigiamų atsiliepimų nesumenkina produkto kokybės

Skaitant atsiliepimus neišvengiamai galima rasti ir neigiamų. PasakJ. Akelaitytės, pamačius keletą neigiamų patirčių, nereikėtųiškart nuvertinti produkto gamintojo.

„Neigiamus atsiliepimus reiktų vertinti atsižvelgiant į keletądalykų – jų skaičių bei įmonės reakciją. Pasikartojantysskundai dėl tų pačių problemų gali būti ženklas apie nuolatinęprekės ar paslaugos bei aptarnavimo netinkamą kokybę ir geraiapgalvoti prieš renkantis šį prekės pardavėją ar paslaugosteikėją“, – tvirtina J. Akelaitytė.

„edON“ akademijos lektorės teigimu, žmonės dažniau yra linkępasidalinti apie neigiamą patirtį nei pasakoti, kas jiems patiko,todėl neigiami atsiliepimai – neišvengiami kiekvienos įmonėssvetainėje. Juos vertinant svarbu atsižvelgti į prekę siūlančiosįmonės reakciją bei susiklosčiusios situacijos sprendimo būdą.

„Kad ištaisytų žalą, kurią sukelia vienas neigiamasatsiliepimas internete, verslas turi pritraukti apie 40 teigiamųatsiliepimų. Taip yra dėl to, kad tik vienas iš dešimtiespatenkintų klientų paliks atsiliepimą. Todėl greitas ir efektyvussituacijos sprendimas tokią neigiamą rinkodarą gali labai stipriaipakoreguoti teigiama linkme“, – pasakoja E. Pocinaitė-Janickė.

Svarbu atpažinti netikrus atsiliepimus

Suprantant atsiliepimų reikšmę, neretai verslai imasi netikrųatsiliepimų strategijos, taip siekiant sustiprinti savo konkurencinįpranašumą. Pasak J. Akelaitytės, juos galima nesunkiai atpažinti.

„Netikri atsiliepimai dažnai būna kategoriški – pernelygteigiami arba ypač neigiami. Taip pat trumpi, neišsamūsatsiliepimai, kuriuose nenurodyta konkrečių detalių apie prekę arpaslaugą, naudojimo patirtį, nėra nuotraukų ar vaizdo įrašų.Netikruose atsiliepimuose dažnai vartojami tie patys žodžiai arpasikartojančios frazės“, – tvirtina e-komercijos ekspertė.

Kalbėdama apie netikrus atsiliepimus E. Pocinaitė-Janickėpriduria, kad svarbu atkreipti dėmesį ir į laiką, kuriuo metuatsiliepimas buvo parašytas.

„Apgaulingi atsiliepimai paprastai skelbiami masiškai ir pertrumpą laiką. Todėl jei įmonės svetainėje gausu panašauspobūdžio atsiliepimų, kurie parašyti per trumpą laiką, tai galisignalizuoti, jog patirtys yra netikros. Taip pat ieškokite tamtikrų žodžių – netikri atsiliepimai paprastai yra trumpi,neaiškūs, rašyti paskubomis, turintys mažai konkrečiosinformacijos apie produkto ypatumus. Kartais tai labai akivaizdu, kaiatsiliepimas apsiriboja tokiais žodžiais kaip „rekomenduočiau“arba „puikus produktas“, – tvirtina „edON“ akademijoslektorė.

Susiję įrašai