Mitas ar tiesa? Koks iš tiesų yra darbas startuolyje

Startuoliai Lietuvoje vilioja galimybe tapti inovacijų dalimi, lanksčiomis darbo sąlygomis ir dvigubai didesniais atlyginimais nei šalies vidurkis. Tačiau šią dinamišką ekosistemą lydi ir daugybė mitų, kurie gali atbaidyti ne tik jaunesnius specialistus, bet ir patyrusius profesionalus. Kaip atrodo tikroji darbo startuolyje realybė?

Mitas ar tiesa? Koks iš tiesų yra darbas startuolyje

What makes a good brand book?

Sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum enim facilisis gravida. Diam phasellus vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non. At urna condimentum mattis pellentesque id nibh tortor. A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus. Sit amet mauris commodo quis imperdiet massa. Vitae congue eu consequat ac felis.

  • Lorem ipsum dolor sit amet consectetur hendrerit gravida rutrum.
  • A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus.
  • Arcu cursus vitae congue mauris mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo.
  • Magna sit amet purus gravida quis blandit cursus congue mauris mattis enim.

How to create a good brand book?

Vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non.

Bibendum est ultricies integer quis. Semper eget duis at tellus.

Important elements of a good design brand book

Eget aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus. Consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Nisl rhoncus mattis rhoncus urna neque viverra justo nec. Habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac. Et tortor consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Fringilla est ullamcorper eget nulla facilisi. Mi sit amet mauris commodo quis. Eget arcu dictum varius duis at consectetur lorem.Venenatis cras sed felis eget velit

  1. Magna eget est lorem ipsum dolor.
  2. Enim lobortis scelerisque fermentum dui. Fringilla ut morbi tincidunt augue.
  3. Nascetur ridiculus mus mauris vitae.
  4. Egestas sed tempus urna et pharetra pharetra massa massa ultricies.
What brand book references can I use?

Mattis molestie a iaculis at. Volutpat est velit egestas dui id. Suspendisse potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus. Aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus gravida. Volutpat blandit aliquam etiam erat velit scelerisque in dictum. Potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus ornare suspendisse sed. Aliquet bibendum enim facilisis gravida neque convallis. Malesuada nunc vel risus commodo viverra maecenas. Varius sit amet mattis vulputate enim nulla aliquet.

“Sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum enim facilisis gravida. Diam phasellus vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris.“
A brand book can always keep evolving

Tortor dignissim convallis aenean et tortor at risus. Condimentum vitae sapien pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus. Dui nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et. Quis imperdiet massa tincidunt nunc pulvinar sapien et.

Renginyje „Kaip įsidarbinti startuolyje“, kurį organizavo „edON“ akademija su „Unicorns Lietuva“, įvairių startuolių atstovai paneigė 3 populiariausius mitus apie šią industriją.

Mitas nr. 1: Startuoliuose reikalingi tik IT specialistai

Dažnai manoma, kad startuoliai yra tik programuotojų, IT analitikų ar technologijų inžinierių žaidimų aikštelė. Tačiau startuoliai, kaip ir tradicinės įmonės, turi įvairius departamentus – rinkodaros, pardavimų, žmogiškųjų išteklių, klientų aptarnavimo ir daugelį kitų.

Viktorija Radžienė, edON edukacijos vadovė

„Kadangi žmonės nuolat į mus kreipiasi ne tik dėl kursų, bet ir prašydami karjeros konsultacijų, klausimą, ar startuoliams reikalingi ne tik IT specialistai, girdime beveik kasdien“, – Viktorija Radžienė, „edON“ edukacijos vadovė.

Anot „Unicorns Lietuva“ vadovės Gintarės Verbickaitės, be IT specialistų, startuoliams trūksta ir marketingo, duomenų analitikos, UX/UI, testavimo inžinierių, IT projektų vadovų.

Viktorija Radžienė, edON edukacijos vadovė

„Startuolių sektoriui labai trūksta aukštą pridėtinę vertę galinčių kurti talentų. Atrankose svarbūs išlieka ne tik techniniai įgūdžiai, bet ir tokios asmeninės savybės kaip komunikabilumas, lankstumas, motyvacija augti, prisitaikyti prie dinamiškos aplinkos“, – Sako G. Verbickaitė.

Lauryna Vilutytė

Lauryna Vilutytė, „Hostinger Global“ personalo verslo partnerė priduria, kad darbo atrankose specialistai daugiausiai dėmesio atkreipia į kandidato įgūdžius, o ne kokioje pozicijoje ir kiek jis ar ji dirbo prieš tai.

„Esame puikus įrodymas, kad sektoriui reikalingi ne tik programuotojai. Mums reikia labai daug rinkodaros specialistų, finansininkų, kūrybininkų, operacijų specialistų“, – papildo „Kilo Health“ personalo vadovė Ilona Bernotaitė.

Gabrielė Rutkaitė karjerą „Orbio World“ pradėjo praėjusią vasarą, tačiau įsidarbinti startuolyje norėjo jau seniau.

Lauryna Vilutytė ir Ilona Bernotaitė

„Buvau studentė, bet turėjau daug darbinės patirties – nuo rūbų parduotuvės iki darbo biure. Tuo metu dirbau tradicinėje įmonėje prie projekto su vienu iš Lietuvos vienaragių. Nuo pat pradžių kirbėjo mintis, kad po studijų norėčiau pabandyti dirbti startuolyje, nors nesu programuotoja ar inžinierė“, – prisimena G. Rutkaitė.

Tiesa, norimą darbą gauti pavyko ne iš karto. Ji bandė darbintis į visus startuolius, bet niekur nesulaukė kvietimo. Kaip pasakoja pati G. Rutkaitė, jai netgi nepavyko į „Orbio World“ patekti atlikti praktikos. Tačiau ji nepasidavė, nutarė baigti skaitmeninės rinkodaros ir dirbtinio intelekto (DI) kursus „edON“ akademijoje, ir jau nuo liepos dirba „Orbio World“ rinkodaros asistente.

Sandra Jakė ir Iveta Pučkė

Mitas nr. 2: Gyvenimo-darbo balansas neįmanomas

Nors kai kurių startuolių kultūroje egzistuoja vadinamoji „hustle culture“ (arba darboholiškumas), vis daugiau įmonių pradeda vertinti darbo ir poilsio balansą. Tyrimai rodo, kad produktyvumas mažėja jau po 50 valandų darbo per savaitę, o perdegimas tampa viena pagrindinių problemų tarp darbuotojų. Todėl ir įmonių atstovai labiau suinteresuoti užtikrinti darbuotojų gerovei.

Apklausų duomenimis, apie 80 proc. darbuotojų startuoliuose yra patyrę perdegimą, tačiau ši tendencija sparčiai keičiasi.

Personalo atrankų specialistai sutinka, kad kiekvienas darbuotojas gali proaktyviai nusibrėžti savo ribas – kiek jie dirba, o kada jau prasideda asmeninis gyvenimas. Specialistės pataria ne darbo laiku netikrinti su darbu susijusių programėlių, o idealiu atveju – naudoti atskirą telefoną darbui, jei tokį gali suteikti darbovietė. Taip pat, po sunkios darbo dienos gali padėti ir toks paprastas ritualas, kaip pasivaikščiojimas gryname ore.

Darbe praleidžiame didžiąją dalį savo laiko, bet labai svarbu suprasti, jog tik darbas mūsų, kaip asmenybių, neapibrėžia“ – sako Iveta Pučkė, „Omnisend“ klientų aptarnavimo operacijų vadovė.

Kaip įsidarbinti startuolyje

Mitas nr. 3: Jokios struktūros, tik chaosas

Nors startuoliai dažnai reklamuojami kaip „neformali darbo vieta“, kurioje netrūksta kelionių, darbo vakarėlių ir pan., realybėje jie turi nemažai struktūros, ypač kai pereina į spartesnės plėtros etapą.

„Orbio World“ personalo direktorė Sandra Jakė startuolyje įsidarbino po darbo didelėje tradicinėje įmonėje. Jos nuomone, dirbdama korporacijoje, ji svajodavo apie sprendimų laisvę, galimybę daryti įtaką procesams, įgyvendinti savo idėjas.

Gabrielė Verbickaitė, Sandra Jakė ir Iveta Pučkė

„Atėjusi į „Orbio World“, tą išsvajotą laisvę gavau, bet iš pradžių nesupratau, ką su ja daryti. Didelėje įmonėje virš tavęs yra keli lygiai vadovų, kurie priima galutinius sprendimus, o tu, dažniausiu atveju, vykdai nurodymus, sprendimo laisvės mažai. Tad pradėjus dirbti Orbio, man reikėjo keletos mėnesių, kol ėmiau pasitikėti savo jėgomis ir drąsiau priimti sprendimus. Stebino ir tai, kad su vadovais galiu bendrauti tiesiogiai, nėra ryškių hierarchijos lygių. Galiu tiesiog ateiti ir pasikalbėti kaip su geru kolega, nes nėra didelės atskirties“, – sako S. Jakė.

I. Pučkė – dar vienas puikus pavyzdys. Ji karjerą pradėjo kaip klientų aptarnavimo specialistė startuolyje „TransferGo“, ilgainiui tapo klientų aptarnavimo automatizavimo vadove. Šiuo metu ji dirba klientų aptarnavimo operacijų vadove „Omnisend“ ir procesų analitikos ir automatizacijos kurso lektore „edON“ akademijoje.

Kai pirmą kartą gavau pasiūlymą dirbti su pokalbių roboto įdiegimu, buvau vedama smalsumo – technologija pasirodė įdomi, dinamiška ir nešanti vertę tiek klientams, tiek ir juos aptarnaujantiems specialistams. Ir tada, ir dabar mane motyvuoja, jog galiu pašalinti pasikartojančių užduočių naštą nuo kolegų pečių, sukurti personalizuotą, empatišką pokalbių robotą, kuris klientams padeda išspręsti jų klausimus dar greičiau, – pasakoja I. Pučkė.

Realus vaizdas: startuoliai kaip augimo ir smalsumo erdvė

Nepaisant mitų, startuoliai Lietuvoje ir už jos ribų siūlo unikalią aplinką tiems, kurie siekia iššūkių ir galimybės kurti.

„Kaip matote, specialistai vieningai sutaria: tai nėra darbo vieta, kurioje dirba vien technologiškai pažangūs, jauni ir darboholiški žmonės. Tai – erdvė, kurioje vertinamas žingeidumas ir gebėjimas prisitaikyti prie dinamiškos aplinkos“, – Viktorija Radžienė, „edON“ edukacijos vadovė.

Šiuo metu „Unicorns Lietuva“ svetainėje yra per 400 aktyvių darbo skelbimų. Abejojate, ar tai – vieta jums?

Goda Raibytė - Aleksa

„Geriausias būdas išsiaiškinti – pasikalbėti su startuolio darbuotojais ar dalyvauti renginiuose, kur dalijamasi realia patirtimi. Tik taip galite įsitikinti, kad mitai netaps jūsų sprendimo dalimi“, – Marija Pakeltė, „edON“ partnerysčių ir bendruomenės vadovė

Marija Pakeltė

Šaltinis: Delfi

Susiję įrašai