Lietuvos technologijų sektoriui trūksta per 7,6 tūkst. talentų

Lietuvai trūksta talentų, galinčių kurti aukštą pridėtinę vertę ir prisidėti prie ekonomikos konkurencingumo stiprinimo – dar iki 2025 m. tik informacinių ir ryšių technologijų (IRT) srityje veikiančios įmonės pasiruošusios įdarbinti mažiausiai 7,6 tūkst. specialistų, atskleidė daugiau nei 120-ies IRT sektoriaus darbdavių tyrimas.

Lietuvos technologijų sektoriui trūksta per 7,6 tūkst. talentų

What makes a good brand book?

Sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum enim facilisis gravida. Diam phasellus vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non. At urna condimentum mattis pellentesque id nibh tortor. A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus. Sit amet mauris commodo quis imperdiet massa. Vitae congue eu consequat ac felis.

  • Lorem ipsum dolor sit amet consectetur hendrerit gravida rutrum.
  • A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus.
  • Arcu cursus vitae congue mauris mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo.
  • Magna sit amet purus gravida quis blandit cursus congue mauris mattis enim.

How to create a good brand book?

Vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non.

Bibendum est ultricies integer quis. Semper eget duis at tellus.

Important elements of a good design brand book

Eget aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus. Consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Nisl rhoncus mattis rhoncus urna neque viverra justo nec. Habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac. Et tortor consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Fringilla est ullamcorper eget nulla facilisi. Mi sit amet mauris commodo quis. Eget arcu dictum varius duis at consectetur lorem.Venenatis cras sed felis eget velit

  1. Magna eget est lorem ipsum dolor.
  2. Enim lobortis scelerisque fermentum dui. Fringilla ut morbi tincidunt augue.
  3. Nascetur ridiculus mus mauris vitae.
  4. Egestas sed tempus urna et pharetra pharetra massa massa ultricies.
What brand book references can I use?

Mattis molestie a iaculis at. Volutpat est velit egestas dui id. Suspendisse potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus. Aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus gravida. Volutpat blandit aliquam etiam erat velit scelerisque in dictum. Potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus ornare suspendisse sed. Aliquet bibendum enim facilisis gravida neque convallis. Malesuada nunc vel risus commodo viverra maecenas. Varius sit amet mattis vulputate enim nulla aliquet.

“Sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum enim facilisis gravida. Diam phasellus vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris.“
A brand book can always keep evolving

Tortor dignissim convallis aenean et tortor at risus. Condimentum vitae sapien pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus. Dui nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et. Quis imperdiet massa tincidunt nunc pulvinar sapien et.

„Didėjanti konkurencija dėl talentų ir augantis vidutinis darbo užmokestis rodo, kad IRT sektorius Lietuvoje tampa brandesnis, konkurencingesnis. Vis dėlto globalios tendencijos bei darbo rinkos prognozės leidžia teigti, kad kova dėl IRT talentų pasaulyje tik aštrės, augti turės ir potencialių darbuotojų kompetencijos. Lietuva yra gerame kelyje, tačiau ne visomis galimybės pasinaudoja – IRT sektoriuje šiandien dirba tik 4 proc. visų dirbančiųjų. Atliktas tyrimas rodo, kad prioritetus turime kelti talentų ugdymui Lietuvoje (švietimas, profesinis orientavimas, kvalifikacijos didinimas ir perkvalifikavimas) ir geriausių talentų iš užsienio pritraukimui bei išlaikymui“, – pastebi „Unicorns Lithuania“ vadovė Inga Langaitė.

Profesijų, kurių poreikis IRT sektoriuje iki 2025 m. bus didžiausias, TOP 20 atsidūrė testavimo inžinieriai (QA), kurių pasamdyti iki 2025m. apklausoje dalyvavusios įmonės planuoja apie 316. aptariamu metu bus ieškoma ir 194 verslo procesų analitikų (Business Analyst). TOP20 taip pat atsidūrė ir tokios ne tik techninių, bet ir vadybinių kompetencijų reikalaujančios specialybės kaip IT projektų ar produktų, komandų, inžinerijos bei techniniai vadovai. Iš viso iki 2025 m. į vadovaujamas IRT pozicijas įmonės planuoja samdyti kiek daugiau nei 750 talentų. Panašios darbuotojų augimo apimtys buvo įvardytos ir su duomenų analitika bei analize susijusioms rolėms, dar apie 650 specialistų prireiks stiprinant įmonių skaitmeninės rinkodaros pajėgumus.

Svarbiausiomis ateities kompetencijomis įmonės įvardijo vartotojo sąsajos ir patirties dizaino (UI/UX), infrastruktūros inžinerijos bei tinklalapių kūrimo žinias. Iki 2025 m. specialistų gebėjimai taikyti ir kurti dirbtiniu intelektu bei mašininiu mokymusi paremtus sprendimus taps kritiškai svarbūs, kaip ir mokėjimas dirbti su infrastruktūra, didžiaisiais duomenimis, dizainu.

Apklaustieji pripažįsta, kad iki 2025 m. sunkiausia bus rasti reikiamos kvalifikacijos sistemų architektų, programuotojų, o kartu ir infrastruktūros inžinierių. Į sunkiausiai užpildomų pozicijų viršūnę taip pat pateko duomenų mokslininkai, inžinieriai, technologijų vadovai.

Susipažinti su visu tyrimu galima čia.

„IRT specialistų poreikis ir darbo rinkos prognozė Lietuvoje“ – tai išsamus tyrimas, skirtas identifikuoti šios srities talentų rinkos augimo perspektyvas Lietuvoje. 2023 m. I ketv. apklausta per 120 IRT sektoriuje Lietuvoje veikiančių įmonių, kurių didžioji dalis užsiima programinės įrangos kūrimo ir vystymo, finansų, e-komercijos bei IT konsultavimo veiklomis, atlikta kokybinė šių duomenų ir IRT darbo skelbimų analizė, karjeros galimybių prognozė. Apklaustos įmonės šiuo metu Lietuvoje iš viso įdarbina kiek daugiau nei 20 tūkst. darbuotojų, iš kurių apie 46 proc. yra IRT srities specialistai. Tyrimą inicijavo asociacija „Unicorns Lithuania“, partneriai – „Investuok Lietuvoje“, „Work in Lithuania“ ir „Google“.

edON akademija yra „Unicorns Lithuania“ asociacijos narė.

Unicorns LithuaniaFacebook, LinkedIN, Instagram.

Susiję įrašai